Bistro terugblik april 2021
Wow wat is deze maand weer voorbij gevlogen. En wat is er veel gebeurd. In deze terugblik april 2021 kijk ik graag met je terug op alle activiteiten die wij ontplooit hebben en de successen en mooie ontwikkelingen bij onze Bistro. Van april tot moederdag, terrassen open tot een nieuwe kaart. Lees je mee?
Pasen werd massaal gevierd met Bistro de Stadshoeve
De maand april 2021 begon goed. Gelukkig wisten jullie ons allemaal te vinden voor onze paasinitiatieven. Dit jaar hebben wij ingezet op een biologische paasbrunch, een paaspicknick (helaas zat het weer niet mee), kidsboxen en natuurlijk een lekkere paasproeverij. In onze terugblik op maart bespraken we al de samenwerking die we gestart hadden met influencers in Zwolle. Maar naast deze samenwerking hadden we natuurlijk ook op onze eigen kanalen diverse malen aandacht gegeven aan de paasboxen. Dit alles resulteerde in een RECORD aantal bestellingen. Uiteindelijk bezorgden wij bijna 500 paasboxen in heel Zwolle. En wat ben ik trots op mijn team. We hebben het toch weer gered om alles op tijd gereed en op de plek van bestemming te krijgen. #TROTS.
Stadshagen bestelt altijd last-minute
Al meer dan een jaar zijn wij bezig met bezorgen van boxen voor speciale evenementen. En wij leren jullie bestelgedrag ondertussen goed kennen. Bij elk event wachten de Stadshagenaren tot de laatste week voor het event voor de bestellingen binnen rollen. Zo ook voor pasen, want in de laatste week hebben wij bijna de helft van alle bestellingen ontvangen. Dit maakt het wel lastig voor de inkoop van producten en je moet last minute kunnen schakelen. Maar ook daarin is het team goed geslaagd. En natuurlijk ging niet alles van een leien dakje… want we moesten ineens half overkop extra koelruimte regelen. En daarom reden we nog op zaterdag aan het eind van de middag met een auto vol geladen naar de HANOS, omdat wij de bestellingen bij hun in de koelcellen mochten zetten.
daklozenopvang de Herberg
Omdat wij altijd rekening houden met late beslissers en wij niemand wilden teleurstellen hadden wij een aantal extra boxen aangemaakt. Uiteindelijk bleven hier 15 pakketten van over. Maar weggooien denken wij absoluut niet aan. Daarom hebben wij deze 15 boxen gedoneerd aan de Daklozenopvang de Herberg. Op de tweede paasdag hebben wij hier heerlijke soepen, ragouts, broodjes etc. bezorgd. Dat konden ze ook goed gebruiken door de koude nachten. Zo komen de extra boxen toch op de juiste plek.
Geen like, Comment en WInacties moederdag
Pasen was nog niet afgelopen, of we waren alweer druk aan het nadenken over de moederdag die dit jaar vroeg valt. Dit keer geen samenwerking met influencers gestart of een like & winactie op onze eigen kanalen. Waarom we dit niet deden? Eigenlijk heel simpel. We merken dat het binnen het algoritme van de social kanalen heel lastig is om zichtbaarheid te genereren en daarbij hebben wij ook ontdekt dat de mensen die meedoen aan de like&win acties op facebook en instagram eigenlijk alleen uit zijn om iets te winnen en niet alsnog iets kopen als ze niet gewonnen hebben. Terwijl wij natuurlijk deze acties doen om aandacht en ook nog bestellingen uit de activiteiten te krijgen. Want als je het wilt winnen, zou je het dan ook voor jezelf kopen als je niet wint? Daarom bedachten we met het commerciële team een andere insteek waar we je graag meer over vertellen
Leukste moeder van Zwolle verkiezing
Wellicht denk je na aanleiding van het bovenstaande bericht “Hé ik heb wel een bericht voorbij zien komen”, en dat klopt! Maar in plaats van een commentaar onder het bericht om iemand op te geven voor de winactie hadden we een verkiezing uitgeschreven. Je kon jouw/een moeder opgeven via onze website voor de leukste moeder van Zwolle. Uit bijna 100 inzendingen heeft onze jury op basis van een motivatie de winnares gekozen die we verrast hebben met een heerlijk moederdagontbijt. Wie het is geworden dat lees je in de terugblik van mei :)!
Klussen, verbeteren, opruimen en gereedmaken
Naast activiteiten waren we ook druk bij de Bistro zelf. Het was een klusmaand bij uitstek. Zo hebben wij een Kiosk buiten gerealiseerd voor het eenvoudiger afhalen van de gerechten. Zijn de tegels in het terras weer goed neergelegd, is er een extra opslag achterop het terras gemaakt en ga zo maar door. Alles om jou als gast nog beter te ontvangen. Want o wat hoopten we op het verlossende woord dat de terrassen weer open mogen.
Nieuwe kaart
April is een vast moment voor ons om de kaart te herzien met nieuwe gerechten, broodjes en lekkernijen. Onze nieuwe kaart heeft boordevol nieuwe gerechten om te ontdekken. Wat denk je van nieuwe broodjes en plates, maar ook nieuwe bieren en wijnen en je kan nu ook SOFTIJS bij ons bestellen. En natuurlijk mag ook de ijskoffie dit jaar niet ontbreken. Wat fijn om weer te werken aan iets nieuws!
De terrassen mogen open!
Op 20 april kwam het verlossende bericht dat wij op 28 april de terrassen weer mochten openen tussen 12:00 en 18:00! Wat fijn dat we jou weer mogen ontvangen en natuurlijk hebben we het lint met alle plezier doorgeknipt op zaterdag 28 april om 12:00 uur. De eerste gasten boekten vrij snel hun tafeltje na de mededeling van premier Rutte. Wat ontzettend fijn dat jullie ook niet kunnen wachten om te komen. Het was natuurlijk wel even wennen voor ons, want na een half jaar geen gasten moet je weer warm draaien, maar we zaten er snel weer in. Dat merkte je aan de gasten en aan de medewerkers. De energie spatte er gewoonweg vanaf! Heerlijk! Wat hebben wij dat gemist. Na de 28ste volgden helaas wat druilerige dagen, maar zo fijn dat jullie ons op de lekkere momenten weer weten te vinden en wat fijn om jullie weer te mogen ontvangen! Er was weer reuring bij onze Bistro en dat maakt ons echt #BLIJ!
Personele planning van het terras is een uitdaging
Natuurlijk zouden we graag nóg meer open willen en je ook binnen ontvangen, maar we zijn blij met wat ons gegund is nu. Het brengt nog wel behoorlijk wat uitdaging mee op planning. Zo zijn we naast horecaondernemer ook weerman of weervrouw aan het spelen omdat we dagelijks de weerberichten goed in de gaten houden. Hoeveel mensen zijn er nodig om de gasten op het terras te voorzien van lekkere hapjes en drankjes? Helaas zijn niet al onze medewerkers zo flexibel dat ze direct kunnen inspringen als we soms net een handje te kort komen om de gewenste service te verlenen. Tot op heden gaat het, op een paar incidenten na, goed, maar we hebben ook momenten dat we onze medewerkers naar huis moeten sturen omdat de regen roet in het terrasweer gooit. Uiteraard vragen wij jullie begrip als het wachten iets langer duurt dan normaal. Wij doen ons best om zoveel mogelijk de planning af te stemmen op het weer en de aanloop naar ons terras.
Wat heeft de maand mei in het verschiet?
Na een drukke april maand hebben we in mei natuurlijk ook nog diverse activiteiten. Denk aan moederdag, maar ook hemelvaartsdag, de meivakantie en pinksteren vallen dit jaar in mei. We hopen (waarschijnlijk samen met jou) dat corona nu op zijn retour is en dat wij bij volgende evenementen toch ook mensen bij ons mogen ontvangen. Daarnaast hopen wij op versoepelingen voor de openingstijden van het terras en het eventueel binnen ontvangen van gasten. Maar voor nu zijn we blij met wat we hebben gekregen aan mogelijkheden! Zien wij jou binnenkort ook bij ons op het terras? Reserveer alvast je tafeltje online.